Blog

Controlul ANAF în cazul comerțului cu ridicata

By March 7, 2017 No Comments

Articolul de astăzi se adresează tuturor contribuabililor care desfășoară activități de comerț cu ridicata și, mai exact, se referă la principalele documente solicitate de reprezentanții fiscului în timpul controlului operativ și inopinant.

1.Atestat pentru distribuție și comercializare angro de băuturi alcoolice și/sau tutun prelucrat (dacă este cazul).

2.Documente de justificare a numerarului și de înregistrare operativa a încasărilor și plăților în numerar
– facturi/facturi externe (invoice)
– avize de însoțire a mărfurilor
– documente vamale
– borderouri de achiziție
– file din carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol
– note de recepție și constatare diferențe
– alte documente de evidență a stocurilor, adoptate prin proceduri proprii cu privire la conducerea contabilității, respectiv prin intermediul politicilor contabile (de exemplu fișe de magazin)

3.Documente de justificare a numerarului și de înregistrare operativă a încasărilor și plăților în numerar
– registrul de casă
– chitanțe
– bonuri fiscale pentru sumele plătite de societate
– dispoziții de plată/încasare către casierie

4.Documente aferente livrărilor de mărfuri
– facturi
– avize de însoțire a mărfurilor

Principalele obligații legale a căror respectare este verificată în contextul controlului operativ și inopinant

1.Respectarea interdicției privind exercitarea activităților de comerț cu amănuntul și cu ridicata în aceeași structura de vânzare, respectiv suprafață de vânzare. Sancțiunea principală este amenda de la 2.000 lei la 20.000 lei (pentru persoane juridice), iar sancțiunea contravențională complementară este interzicerea uneia dintre cele două activități.

2.Înregistrarea la autoritatea vamală competentă pentru cei care comercializează angro băuturi alcoolice și/sau tutun prelucrat. În caz contrar riscați să primiți amendă de la 20.000 la 100.000 lei și suspendarea activității de comercializare a produselor accizabile pe o perioadă de 1-3 luni.

3.Efectuarea activităților de comerț cu bunuri a căror proveniență este dovedită, în condițiile legii. Documentele de proveniență trebuie să însoțească mărfurile, indiferent de locul în care acestea se află, pe timpul transportului, al depozitării sau al comercializării. Amenda este de la 500 lei la 20.000 lei, în funcție de statutul juridic al contravenientului, respectiv persoană fizică/juridică și confiscarea mărfurilor fără proveniență, precum și a sumelor de bani și a bunurilor dobândite prin săvârșirea contravenției.

4.Întocmirea documentelor justificative pentru toate operațiunile efectuate. În caz contrar riscați o amendă de la 300 lei șla 4.000 lei.

5.Comercializarea sau deținerea băuturilor alcoolice și a produselor din tutun prelucrat pentru care există obligația marcării este legală doar dacă acestea sunt marcate corespunzător, prin banderole sau timbre. Amenda este de la 20.000 la 100.000 lei și confiscarea produselor nemarcate, marcate necorespunzător sau cu marcaje false. Fapta constituie infracțiune dacă sunt depășite anumite cantități de produse nemarcate (prevăzute în Codul fiscal), marcate necorespunzător sau cu marcaje false.

Sursa www.anaf.ro

Mult spor în toate! 🙂

Adriana Bega
Partener

Author Bega Adriana

More posts by Bega Adriana

Leave a Reply